Wednesday 26 December 2012

BISNES BORONG CHINA


Hari Selasa tadi aku cuti. Macam biasa la duduk rumah baru lepas 'operate', tunggu recovery. Boring punya boring, aku pun bawak la keta wife pegi car wash. Car wash biase la selalunya India kan. Tengok-tengok 2 orang pekerja je. Ade 4 keta depan aku plak ni... hehe Rase macam lambat jer turn aku.

Xpe..Dengan perasaan cool. So, tunggu jer lah.

Tunggu punya tunggu, H A R A M ! Punya la lame sampai 2 jam baru keta aku siap daaa...tengok muke customer lain yang tunggu dah berkerut la..Sorang customer blah, aku pun amik la paper 'Metro' yang lepas die dah baca. Banyak plak cite-cite best kat metro hari tu..hehe

Bisnes Borong China
Kebetulan terbaca artikel pasal si mamat Shabudeen Jalil nih pasal bisnes borong China. Dah lame aku baca pasal ni, terkejut tengok dah kali keberapa die masuk paper. Secara jujurnya, aku puji usaha bro ni yang cuba nak membantu usahawan bumiputera untuk mendapatkan barang terus dari sumber di China. Aku dulu teringin nak try pegi kursus ni, xpe nanti kalau ade time and mungkin ade business yang berkaitan aku akan pergi.



Kalau korang nak tahu, diorang ni siap ade jual buku panduan lagi dan harganya xmahal sangat pun cuma RM 17.00 untuk Buku Panduan Memborong di China & Vietnam. Sampai ade buku lagi, ape lagi nak?

Aku pun baru nak cuba2 order buku diorang nih. Org putih kate, SUCCESS LEAVES CLUES :-)
Betui pa..Kejayan bukan sesuatu yang baru. Ia telah dilakukan oleh orang lain, dan dia telah meninggalkan kesan melalui buku, artikel dsb. Kita cuma perlu 'berusaha' lebih sedikit untuk mencari ilmu dan mempelajari bidang yang kita ingin ceburi.

Harap2 den suatu hari nanti boleh berjaya dan berjumpa dengan Usahawan Shabudeen Jalil nih yang banyak dan sentiasa membantu usahawan bumiputera. Sebab wife aku kate aku ni dah macam Bill Rancic. :-) Hehe!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.

Perniagaan, Motivasi Diri & Kejayaan

Ilanicious Ads

Ilanicious Ads
Ilanicious sell statement t-shirt for men and women with exclusive and custom made design by Direct To Garment printer. We also have large scale textile printing for wholesale / suppliers with PROMOTIONAL prices. Email now at ilanicious@ymail.com

Blog Lain Yang Menarik

Busuk